Tipy aktuálně – PR články

Magazín novinek, tipů a článků

Tipy aktuálně – PR články - Magazín novinek, tipů  a článků

Podle jakých kritérií si vybíráte nákup zboží či poskytnutí služeb?

kroužky-vitrail-blue-224x300Jakmile toužíte po koupi nového zboží, jistě Vás velmi ovlivní médii prezentovaná reklama. Velké i střední firmy mající finanční možnosti propagace svého zboží v médiích ať již tištěných či televizních mají daleko větší šanci, že zrovna jejich zboží Vás osloví, zaujme. Reklama je dnes velmi propracovaná a cílí na naše vjemy všemi možnými způsoby. Proto snadno podlehneme kouzlu, které je vytvořeno na obrazovce i v reklamních letácích. Když například v televizním spotu po vyprání prádla nás čeká jen a jen čisté a bělostné prádlo, či naše chuťové buňky naláká krásné jídlo za nízkou cenu… snadno nakoupíme i nevyzkoušené produkty, které mají častou a takzvaně hezkou reklamu i když ono zboží nemusí být velké kvality. Staré, osvědčené zboží se ztrácí ve směsi reklamou propagovaných produktů a tak se může zdát, že již postrádá kvalitu, i když to tak vůbec být nemusí.

U propagovaných služeb firmy zase cílí na propagaci formou ukázky v obchodních centrech apod. Snadno si zde vyzkoušíme kosmetické služby, nabídku masáží či ukázku čistících služeb přímo uprostřed nakupování. Nesmíme opomenout ani internetovou reklamu, která je v současné době asi nejvíc dostupnou a nejrozšířenější reklamou mezi podnikateli. Své vlastní firemní stránky může mít i ten nejmenší živnostník. Být na internetu znamená, být vidět. Při správné optimalizaci stránek se služby či zboží onoho podnikatele zobrazí při hledaném výrazu na prvních stránkách. Tím je do firmy zajištěn velký příliv nových zákazníků, tedy i Vás. V české republice se zatím moc nesází recenze produktů z blízkého okolí. Je to docela škoda, mohli bychom si ihned přečíst, jak která firma je spolehlivá, zboží kvalitní, služby levné apod. Mohli bychom zde najít pravdivé informace, které nám dopomohou při rozhodování.

I v Čechách by se mohla uhnízdit nabídka portálů, kde je reklama zaměřena hlavně na poukazování kvality díky recenzím uživatelů. Žádné lživé reklamní triky, ale opravdu kvalitní recenze opravdových uživatelů by Vás navedli k tomu, jak správně a výhodně nakoupit. Jedním z uživatelských portálů je například portál jménem YELP.com, který vznikl v San Franciscu. Je zaměřený na služby, které návštěvník najde ve svém městě nebo v jeho blízkém okolí. Služby, restaurace i obchody, vyhledává server pomocí umístěných recenzí. Tam kde se vyhledavač setká s recenzí, vyhodnotí pozitiva i negativa a informace Vám předá. Stačí, aby lidé referovali o poskytnutých službách, o vyzkoušeném zboží na stránkách portálu.

Když si zákazník zadá například jméno města „Kladno“ a k tomu hledaný výraz „výtvarné potřeby“, na monitoru naskočí tomu odpovídající obchody i s recenzemi. Ihned máte dokonalý přehled o hodnocení zákazníků a kvalitě. Takovýto druh nabídky zatím funguje především v USA. Celosvětově má YELP 109 milionů unikátních návštěvníků měsíčně. Jestli se tento portál, či jiný obdobný uchytí v Česku, je těžko zodpověditelná otázka. I manažeři firmy YELP jsou si vědomi, že je potřeba delší čas, než si uživatelé v České republice na podobný druh služby zvyknou. Ale pokud prolomí české hranice, máme se na co těšit. Budeme moci vybírat dle pravdivých informací. I v Čechách se můžeme setkat s hodnocením firem, ale zatím ne v tak velikém měřítku. Například vyhledavač Heuréka vás po zprostředkovaném nákupu u vybraných firem osloví s dotazníkem otázek. Je na vás zda vůbec a v jakém rozsahu zodpovíte. Ale jestliže odpovíte (kladně či záporně) je toto použito pro „hvězdičkové“ hodnocení kvality firmy. Potom výborné hodnocení napomůže při nakupování. Předejdete zklamání z nepovedeného obchodu či dopředu víte, co bylo mínusem u ostatních nakupujících.

Rubrika: Ekonomika
Štítek: nákupy, reklama

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

*

WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera