V kanceláři trávíme většinu dne. A nikdo z nás nemá rád, když se v práci necítí dobře. Možná už máte konfliktů s kolegou dost a uvažujete o pronájmu samostatné kanceláře. Jak na to? Oslovit odborníky nebo se do toho pustit samostatně?
Nejdůležitější je vybrat lokalitu
Na začátku byste se měli rozhodnout, o jakou lokalitu máte zájem. Volba místa se bude odvíjet od toho, v jakém oboru pracujete, jestli bude kancelář pouze místem, kde budete vyřizovat administrativu, nebo za vámi budou dojíždět klienti.
V takovém případě se zaměřte na dopravní dostupnost a na polohu co nejblíže centru města. Jen tak vás budou zákazníci vyhledávat. I tady existují levné kanceláře. Jejich nabídka je poměrně velká, a tak máte možnost vybrat tu nejlepší.
Samostatně nebo v administrativní budově?
V současnosti je v každém větším městě alespoň jedno administrativní centrum. Když se rozhodnete pronajmout kancelář v některém z nich, zjistěte, jestli už tam není několik firem s podobným zaměřením, jako máte vy. Výhodou těchto center je i zázemí. Většinou je jejich součástí kavárna, sociální zázemí pro klienty a jsou dobře dostupné.
Jedním z takových center je i Office centrum Vydrovka, které najdete v Karlíně naproti hotelu Hilton. Najdete tu krásné kanceláře různých velikostí v perfektně umístěné budově.
Realitka ano nebo ne
Rozhodnout byste se měli i pro způsob pronájmu. Můžete se do toho pustit samostatně nebo se specializovanou firmou na pronájem kanceláří. Možná se vám nechce platit provizi, ale realitka vám ušetří spoustu času i starostí.
Nájemní smlouva totiž není noc jednoduchého a nechcete se přece nechat napálit. Realitní makléři přesně vědí, co má smlouva obsahovat a podle toho ji pro vás připraví.
Peníze jsou až na prvním místě
Měli byste se zaměřit na to, aby smlouva obsahovala dobu pronájmu a výpovědní lhůtu, cenu nájmu i záloh na energie a nejlépe ještě fotodokumentaci prostor. Nedojde tak ke zbytečným dohadům kvůli poničení vybavení.